czwartek, 13 stycznia 2022

„Ploteczki u cioteczki”

 



Kolejny czwartek, czyli co? Kolejne ploteczki? Pewnie już na nie czekacie z niecierpliwością. 

Dzisiaj mam przyjemność gościć Iwonę Szul. Może już ją znacie, a jeśli nie to poczytajcie, co mi zdradziła. Zanim jednak przejdziemy do pytań i odpowiedzi, słów kilka o Autorce. Iwona Szul napisała dwie książki z gatunku fantasy „Żywy las” oraz „Żywy las II. Między czasem i przestrzenią”. Poza tym hobbistycznie zajmuje się malarstwem i rysunkiem, jest również miłośniczką zwierząt. 




1. Największa wpadka kulinarna?

Raz zdarzyło mi się doprowadzić do wybuchu jajka. Zostawiłam jajko w gotującej się wodzie i zapomniałam o nim. Kiedy potem weszłam do kuchni, usłyszałam odgłos, jakby wybuchu (aż podskoczyłam!). Woda wyparowała, jajko przykleiło się do dna rondla, a skorupka pod wpływem temperatury pękła z hukiem.

2, Jaki deser lubisz i dlaczego?

Przepadam za wszelkimi deserami, a najbardziej chyba lubię baklawę i japońskie ciasteczka ryżowe mochi. Lubię próbować deserów innych kultur; „codzienna” kuchnia często jest wynikiem przypadku, dostępnych środków, ale desery zawsze miały dawać przyjemność – jeśli więc chce się poznać, co ludziom w danej kulturze sprawia radość, trzeba spróbować ich deserów!

3. Kim chciałaś być, gdy miałaś 8-10 lat?

Jak byłam mała, chciałam być zoologiem, jeździć po egzotycznych krajach i nagrywać programy przyrodnicze (wciąż kocham zwierzęta).

4. Czy jest coś, co lubisz kupować? (mimo że masz tego wiele)

Uwielbiam kupować książki – nie mieszczą mi się już na półkach, ale nie mogę się im oprzeć. Poza tym kolekcjonuję karty do gry – mam ponad 40 kompletów z różnych miejsc.

5. Czy masz jakieś swoje codzienne rytuały?

Codziennie wychodzę na spacery z psem. Dla niego jest to niezbędne, a mnie pozwala zażyć trochę ruchu (nieważne czy jest ładna pogoda, czy pada, czy śnieży – wyjść trzeba!)

6. Gdybyś mogła na jeden dzień przenieść się w dowolne miejsce, gdzie trafimy?

Jeśli mogłabym przenieść się na jeden dzień w dowolne miejsce na świecie (zakładając, że mogłabym zabrać niezbędne rzeczy), chciałabym odwiedzić Biegun Południowy. Wydaje mi to wyjątkowo tajemniczym i niedostępnym, jednocześnie fascynującym miejscem.

7. Co Cię najbardziej denerwuje?

Niezmiernie mnie denerwuje, gdy ktoś wkłada mi w usta poglądy i słowa, których nigdy nie powiedziałam.

8. Co byś zrobiła, jako pierwsze po obudzeniu się w ciele mężczyzny?

Pewnie byłabym w szoku! A później spróbowałabym podnieść coś ciężkiego np. kanapę.




Pani Iwono dziękuję za poświęcony czas i naszą rozmowę. Ciekawe hobby – kolekcjonowanie kart do gry. Dotychczas nikogo nie spotkałam, kto by je zbierał.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz