poniedziałek, 23 maja 2022

Anna Sakowicz – „Za przyjaźń!”

 


Autor: Anna Sakowicz

Tytuł: „Za przyjaźń!”

Wydawnictwo: Luna

Rok wydania: 2022 r.

Stron: 319


Czym dla Ciebie jest przyjaźń? Masz koło siebie taką przyjaciółkę od serca, której wszystko możesz powiedzieć? Taką, która bez względu na porę dnia, przybiegnie do Ciebie, gdy będziesz jej potrzebowała?

Ja taką mam, ta przyjaźń trwa już od szkoły podstawowej. Wiemy o sobie chyba wszystko, możemy też na siebie liczyć w tych radosnych chwilach i tych trudniejszych. Dlatego też, kiedy zobaczyłam powieść Anny Sakowicz pt. „Za przyjaźń!” wiedziałam, że muszę ją przeczytać. Chciałam przekonać się sama, o czym będzie. I powiem Ci, że się nie zawiodłam, dostałam do ręki bardzo ciekawą pozycję. Jak znajdziesz chwilę czasu na czytanie, to sięgnij po nią koniecznie.

Wiem, wiem... pewnie chciałabyś dowiedzieć się o niej coś więcej. Zdradzę Ci trochę treści. Akcja książki rozgrywa się w małym miasteczku, konkretnie w Sęplicach. Wiesz to takie miasteczko, w którym każdy o każdym wszystko wie. Pewnego dnia całkiem przypadkowo spotykają się w nim cztery dawne przyjaciółki. W Sęplicach mieszkały jako dzieci, jedna z nich nadal tam mieszka. Dziewczyny umawiają się na wspólne ognisko, piją, dobrze się bawią, wspominają dawne czasy. Chwalą się tym, co osiągnęły. Tylko, czy naprawdę są wobec siebie całkiem szczere? Czy mówią prawdę? Czy może pomijają wiele faktów milczeniem? W trakcie ich rozmów wypływa coś jeszcze, jakaś tajemnica sprzed lat. Co to za tajemnica? Czy miała wpływ na ich życie? Widzisz sama, że zapowiada się ciekawie, nic tylko czytać i odkrywać wydarzenia na kolejnych stronach.

Spójrz też na tę piękną okładkę. Przyciąga czytelniczy wzrok, niech Cię jednak nie zwiedzie jej wygląd, bo pomimo że wygląda na taką sielsko-anielską, w środku skrywa dużo więcej.

Fabuła powieści wciągnęła mnie od pierwszej strony, aż do ostatniej, która nawet nie wiem kiedy się pojawiła. Autorka pisze lekko i przyjemnie. Z początku powieść jest łatwa i przyjemna, by później robić się poważniejsza, życiowa. Anna Sakowicz poruszyła ważne problemy społeczne, takie jak przemoc w rodzinie, alkoholizm, orientacja seksualna, plotkarstwo w małych miasteczkach i jeszcze kilka innych. To powieść o kobiecej sile i determinacji, o wielkiej przyjaźni, ale też niewyjaśnionych sprawach – o tajemnicy, która zmieniła po części ich życie. A może też stała się ich traumą, która miała wpływ na ich dalsze funkcjonowanie.

Bohaterki zostały wspaniale wykreowane, mają swoje wady i zalety. To kobiety w średnim wieku, które na swych barkach dźwigają ogrom doświadczeń życiowych. Stojąc na rozdrożu, muszą podjąć decyzje, co dalej zrobić ze swoim życiem. Rozliczyć się z przeszłością i dać szansę nowemu. Polubiłam dziewczyny, ale żadna nie stała mi się jakoś bliższa. Bardziej moją uwagę przyciągnął Pietrek, o którym dotychczas nic nie wspominałam, a też odgrywa ważną rolę w powieści.

Podsumowując, polecam Ci w jakiś majowy wieczór sięgnąć po powieść. Nie będziesz zawiedziona. Książka pokaże Ci, jaki wpływ może mieć przeszłość na teraźniejszość. Polecam!



Za możliwość przeczytania i zrecenzowania dziękuję Wydawnictwu Luna.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz