wtorek, 8 lutego 2022

„Moje miejsce na ziemi”

 

MOJE MIEJSCE NA ZIEMI

– Elżbieta Ceglarek



Kiedyś bardzo lubiłam morze. Jeździłam tam z miłą chęcią i nigdy mi się nad Bałtykiem nie nudziło. Obecnie wszystko się odmieniło. Ostatnio polubiłam góry.

Nasze polskie Tatry stały mi się bardzo bliskie. Nie, żebym się po nich wspinała. Chyba nikt, by mnie o to nie posądził 😉, ale tak ogólnie polubiłam górskie widoki, szlaki, doliny i zimowy klimat tych miejsc. Zwłaszcza, że mój tata urodził się w Szaflarach.


Tak więc nie tak dawno miałam okazję być w Zakopanem. Na zwiedzałam się muzeów, bibliotek, kościołów, góralskich domów i stwierdziłam, że gdzie jak gdzie, ale właśnie w górach tradycja zatrzymała się chyba kilka wieków temu. I to uznałam za coś pięknego. Oprócz bardziej nowoczesnych miejsc zachowały się te stare, z góralską duszą. Zadziwiła mnie Karczma Obrochtówka. Właśnie w niej w 1972 roku swój ślub cywilny miała Anna German i Zbigniew Tucholski. Cudownie było poczuć to miejsce, zwłaszcza że moją pierwszą powieść „Drugie życie Leny” pisałam w towarzystwie piosenek tej nadzwyczajnej, a jednak skromnej piosenkarki.


Zrobiłam chyba z tysiąc zdjęć z mojej wyprawy, kilkoma z nich podzieliłam się z Wami.





Wszystkie fotografie zawarte we wpisie są autorstwa Elżbiety Ceglarek. Przypominam, że kopiowanie jest zabronione :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz