poniedziałek, 15 sierpnia 2016

Jacek Getner "Pan Przypadek i celebryci"


Przypadkowy Book Tour




Tytuł: "Pan Przypadek i celebryci"
Autor: Jacek Getner
Wydawnictwo Zakładka
Rok wydania: 2013
Stron: 230


Opis:

"Pan Przypadek i celebryci" to druga z książek opowiadająca o przygodach rodzimego detektywa geniusza. Jej bohater, Jacek Przypadek, trochę romantyk, bardziej cynik, musi rozwiązać trzy niecodzienne zagadki. Pierwsza ze spraw nosi kryptonim "Miłość i medycyna". Opowiada o morderstwie dokonanym na planie najpopularniejszej w Polsce telenoweli pod tym właśnie tytułem. Bohaterem drugiej zagadki, "Znamiennych stanów świadomości" jest starzejący się "szołmen". Pada on ofiarą szantażysty grożącego, że ujawni kompromitujące go materiały. W "Blondynie wieczorową porą" uczestniczka wielu reality i talent show, słynna Kasiya, będzie poszukiwać swego zaginionego, nie mniej słynnego narzeczonego, Mikele.
W rozwiązywaniu tych zagadek głównemu bohaterowi pomaga jak zwykle nieoceniona pani Irmina Bamber, która zna absolutnie wszystkich wartych znania w Warszawie. A po każdym następnym sukcesie Jacka w odkrywaniu prawdy gwałtownie wzrasta liczba jego wrogów, którzy najchętniej pozbyliby się detektywa z tego świata.


Moje wrażenia:


Kochani dziś przychodzę do Was z recenzją książki Jacka Getnera "Pan Przypadek i celebryci". To moje pierwsze zetknięcie z twórczością autora. Muszę Wam powiedzieć, że pierwsze i bardzo pozytywne jest to spotkanie.

Głównym bohaterem książki jest Jacek Przypadek, nasz rodzimy detektyw, który wprowadził mnie w dobry humor, ale i zirytował. Zirytował mnie jego geniusz detektywistyczny, kombinowałam, wymyślałam, a zagadek sama nie rozwiązałam. Moja dedukcja jest bardzo słaba. Może Wam pójdzie lepiej? 
Przejdę jednak do samego bohatera, którego polubiłam od pierwszej strony książki. Jacek jest bardzo pewny siebie i oryginalny, romantyczny, cyniczny i bardzo bystry. Bywa złośliwy, ma cięte riposty i dobrą znajomość ludzkiej psychiki. Jego popularność, przysparza mu wrogów, którzy chętnie, by się go pozbyli z tego świata.

"Pan Przypadek i celebryci" to druga część przygód  detektywa Jacka Przypadka. Nie jest to typowy kryminał, w którym  poleje się krew, nie będzie też strzelaniny.  Za to będzie detektyw i konkretne zadanie-zagadka do rozwiązania. Książka składa się z trzech opowiadań. Wchodzimy w świat jupiterów, kamer i gwiazd z pierwszych stron gazet. Poznamy celebrytów, którzy mają wszystko, opływają w luksusy i ciągle im wszystkiego mało.
W pierwszym opowiadaniu "Miłość i medycyna" trafiamy na plan filmowy, gdzie w tajemniczych okolicznościach ginie aktor. Czy popełnił samobójstwo? A może ktoś pomógł mu zejść z tego świata? Tajemnicę tej zagadki odkryje przed nami Przypadek. Ja niestety sama jej nie rozwiązałam.
W "Znamiennym stanie świadomości" poznajemy podstarzałego "szołmena", który gubi coś bardzo dla niego ważnego. Zwraca się o pomoc do Przypadka, który jak zwykle zagadkę rozwiązuje. Uwierzcie, takiego rozwiązania się nie spodziewałam. Również w trzecim opowiadaniu "Blondyn wieczorową porą" poległam :) . Tutaj pan Przypadek na zlecenie Kasiya będzie poszukiwał Mikele, jej narzeczonego. Co przy okazji odkryje? Czy go odnajdzie? Przeczytajcie sami.

Podsumowując, bardzo polubiłam Jacka Przypadka, ale i również pozostałych bohaterów. Na uwagę zasługuje Irmina Bamber, która zna chyba wszystkich w Warszawie i służy informacjami detektywowi. Ciekawą postacią jest też Błażej, przyjaciel Przypadka. Pojawia się postać Basi- zaginionej narzeczonej Jacka, bardzo mnie to intryguje. Jestem ciekawa, czy na pewno zaginęła?

Książkę przeczytałam w ciągu jednego wieczoru, wciągnęła mnie od pierwszych stron. Autor po prostu wspaniale ją napisał: książka bawi, trzyma w napięciu, złości (bo jak to może być, że ja nie odkryję, nie rozwiążę zagadki :) ). Żałuję, że nie mam obok siebie dalszych części, bo chętnie już zaraz - wiecie natychmiast, przeczytałabym dalsze przygody Przypadka.
Jednym słowem polecam! Przeczytajcie sami i dajcie znać, czy udało się Wam rozwiązać zagadki. A może znów Przypadek zwyciężył?





A jeśli ktoś ma ochotę, zachęcam do zajrzenia na stronę autora:   https://web.facebook.com/getnerjacek/







Za możliwość przeczytania i zrecenzowania dziękuję organizatorce Book Toura - Kasi z http://poligon-domowy.blogspot.com/ oraz Autorowi.



2 komentarze:

  1. Cieszę się, że się podobało! Do Book Tour nadal można się zgłaszać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę pamiętała i zachęcała :) Niech inni też pogłówkują i nie zgadną :)

      Usuń