czwartek, 21 lipca 2016

Konkurs



Kochani, na fanpage bloga skończył się pierwszy konkurs, w którym do wygrania była książka "Jak powietrze" Agaty Czykierda-Grabowskiej. 

To jednak nie koniec niespodzianek dla Was. Dziś ogłaszam konkurs numer 2!
Macie kolejną możliwość zdobycia "Jak powietrze".

Co trzeba zrobić? Odpowiedzieć na zadane pytanie konkursowe.

Zadanie konkursowe:

Chcę, abyście w kilku zdaniach, zachęcili czytelników do sięgnięcia po książki naszych (polskich) autorów i autorek.


Regulamin konkursu:

1. Organizatorem konkursu jest autorka bloga Zagubieni w świecie książek.
2. Sponsorem nagrody jest wydawnictwo OMGBooks, które jest odpowiedzialne za wysyłkę książki do zwycięzcy.
3. Czas trwania konkursu od 21.07.2016 do 24.07.2016 roku do godziny 23:59, późniejsze zgłoszenia nie będą brane pod uwagę.
4. Wyniki zostaną ogłoszone w ciągu 3 dni od zakończenia konkursu.
5. Zwycięzca ma 3 dni na przekazanie mi danych do wysyłki maila meg766@wp.pl lub w wiadomości prywatnej na fanpage.
5. Udział w konkursie może wziąć każdy, kto posiada adres korespondencyjny w Polsce.
6. Osoby zgłaszające się anonimowo proszone są o podpisanie się.
7. Zgłoszenia pod postem konkursowym są jednoznaczne z akceptacją powyższego regulaminu.


Miło mi będzie, jeśli przy okazji zostaniecie obserwatorami bloga i polubicie mój fanpage.

Powodzenia!






12 komentarzy:

  1. Dlaczego warto czytać POLSKICH AUTORÓW? To proste! Dzięki temu nie tylko wspieramy naszych rodzimych twórców, ale też przenosimy się do świata wykreowanego przez kogoś, kto jest naszym sąsiadem, kolegą/koleżanką. Świata, który jest na wyciągnięcie Naszej ręki! Nie rozumiem, dlaczego niektórzy sądzą, że książki polskich autorów są gorsze od tych zagranicznych. Są lepsze! Czytamy przede wszystkim słowa, które oni sami napisali - nie są to książki tłumaczone przez całkiem inną osobę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam czytać Polskich Autorów ,mam kilku których książki kupuje w ciemno bo wiem ,ze nigdy się na nich nie zawiodłam . Czytając naszych rodzimych twórców wspieramy naszą kulturę , pomagamy w promocji nowych talentów . Bardzo często cudze chwalimy a swojego nie znamy ,a książki naszych rodzimych autorów wcale nie są gorsze ,niczym nie ustępują tym zagranicznym tytułom . Szczerze ja wolę czytać Polskich autorów ,książki przedstawiają nasze realia , są one mi bliższe mojemu sercu ,łatwiej mi wcielić się i zrozumieć problemy polskiego bohatera niż w amerykańskiego .Warto poznać twórczość naszych pisarzy ,warto zapoznać się z ofertą polskich tytułów ,bo wiele książek godne jest polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polacy często zapominają o tym, jakie skarby można znaleźć wśród książek rodzimych autorów. O ile do przeczytania zagranicznej pozycji często nie trzeba długo namawiać, o tyle przed czytaniem polskich książek ludzie się wzbraniają. I bardzo wiele tracą. Nasi autorzy często piszą o ludziach takich jak my, ludziach, którzy mają problemy, nie mają idealnego życia, walczą i przegrywają, upadają i podnoszą się. Te książki są pełne emocji, płynących bezpośrednio od autora. Nie wszystkie historie mają happy endy, bo takie właśnie jest życie. Życie, które toczy się już obok nas. Bohaterowie, którzy mogą być na wyciągnięcie ręki. Magia literatury jest wszędzie, nie trzeba jej daleko szukać, wystarczy wyciągnąć dłoń i dać jej szansę.

    Ewelina Jabłońska

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak to mówią: cudze chwalicie, swego nie znacie. Nasza rodzima literatura ma się czym pochwalić. Mamy dobrą powieść obyczajową, kryminał, fantastykę, o innych gatunkach nie wspominając. A te sielskie klimaty, które są tak chętnie opisywane... po prostu aż chce się tam być wraz z bohaterami. Do tego polskie imiona, miejsca, które bez problemu można odwiedzić, bo nie są na drugim końcu świata. Ostatnio odkryłam wielu autorów, którzy zapowiadają się naprawdę obiecująco, jak chociażby Wojciech Engelking czy Maria Paszyńska. Lubię też, że tak powiem "starych" sprawdzonych wyjadaczy, jak Szczepan Twardoch, Maria Ulatowska, Katarzyna Enerlich, Magdalena Witkiewicz, Magdalena Zimniak, Agnieszka Krawczyk. A jeśli szukacie naprawdę wielkich emocji, to sięgnijcie po książki naszej dilerki emocji wszelakich - Agnieszki Lingas-Łoniewskiej, a jeśli szukacie czegoś naprawdę brutalnego to zachęcam Was do czytania powieści Remigiusza Mroza. Czytajcie książki naszych polskich autorów i autorek, a zobaczycie, że czytanie jest bardzo rozkoszne. Czytajcie książki o naturze ludzkiej, o duszy, miłości, o uczuciach, ale i trudnych sprawach. Jestem pewna, że coś dla siebie znajdziecie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Życzę powodzenia! Warto wziąć udział w konkursie, bo jest o co zawalczyć! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Polacy nie gęsi i swój język mają,
    dlatego swych autorów chętnie czytają.
    Warto poznać "podwórko" własne,
    które wcale nie jest tak ciasne!
    Mamy autorów z każdej dziedziny,
    zatem leć do biblioteki w odwiedziny
    i zapoznaj się z polskimi autorami,
    bo są naprawdę dobrymi pisarzami!
    Styl choć mają własny, dobry jak zachodni -
    każdy nasz twórca ci to udowodni!
    Nie powinniśmy mieć żadnych kompleksów,
    zatem gnaj, polskich pisarzy przetestuj!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ludzie! Odkąd nauczyliście się czytać, sięgacie po twórczość Mickiewicza, Słowackiego, Sienkiewicza czy Orzeszkowej... Dlaczego w którymś momencie życia "odstawiacie" naszych rodaków na rzecz zagranicznych twórców? Czy polska literatura jest gorsza? Nie! Wystarczy tylko spróbować, żeby się przekonać. Czy Katarzyna Puzyńska, Katarzyna Bonda lub Remigiusz Mróz są gorsi od Harlana Cobena czy Camilli Lackberg? Jasne, że nie! Musimy czytać polską twórczość! Nie tylko wspieramy naszych rodzimych autorów, lecz także bliżej poznajemy polską kulturę i lepiej wczuwamy się w klimat panujący w książce. Nie bądźmy zaślepieni kulturą amerykańską, hiszpańską czy jakąkolwiek inną! Dlaczego Polak zawsze musi być zapatrzony w inne narody? "Cudze chwalicie, swojego nie znacie" - te słowa idealnie obrazują typowego Polaka. Czytajmy twórczość polskich autorów, wczujmy się w polskość, bądźmy dumni ze swoich rodaków!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyznam szczerze, że kiedyś nikt by mnie nie nakłonił do przeczytania czegoś polskiego. Jako nastolatka uważałam, że historia jakiegoś Johna jest na pewno o wiele ciekawsza, niż takiego dajmy na to Janka. Nowy Jork z tymi pędzącymi ludźmi barwniejszy niż jakaś Polska wieś. Teraz po latach nie rozumiem własnego toku myślenia ;p Odkryłam jak fascynujące potrafią być powieści rodzimych autorów! Czuję jakbym czytała o kimś znajomym, potrafię wczuć się w jego problemy, wyobrazic sobie jak robi zakupy w biedronce. Czytając opisy miejsc, mam wrazenie, że podążam tą samą ulicą obok bohatera. Książki z Polską w tle są zatem takie z życia wzięte. Ostatnio coraz częściej wybieram polskich autorów i jeszcze sie nie zawiodłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem fanką polskich pisarzy od dawna.
    Dlaczego,bo w ich książkach jest siła wielka i mądrość z nich płynie jak rwąca rzeka. Są bliskie mojemu sercu, wzbudzają wiele pozytywnych uczuć. Często piszą o czasach w których mnie jeszcze nie było i potrafią rozbudzić moją wyobraźnię. Uwielbiam sagi rodzinne, polscy autorzy są mistrzami w swoim fachu.Opisują miejsca w tak barwny sposób że czuję jakbym tam była.Czytajcie polskich autorów, bo cudze chwalicie a swego nie znacie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wprawdzie w regulaminie jest wzmianka o odpowiedzi w kilku zdaniach, jednak mam nadzieję że zostanie mi wybaczone to, że moja jest nieco obszerniejsza. :)Poniżej w kilku układających się w rymowankę zdaniach wyjaśniam, dlaczego Ja lubię czytać książki polskich twórców.
    Polskich autorów czytam, bo wybierając książkę z półki, o zdanie innych czytelników czasami właśnie pytam.
    A że inni pasjonaci książek tak jak Ja polską twórczość cenią, często twierdząc przy tym, że zdania o tym po wieki wieków nie zmienią.
    Toteż i Ja, skromny mól książkowy ponad wszelką miarę, przeczytałem już książki wielu polskich twórców, których sobie zwyczajnie chwalę.
    A że polska twórczość nie odbiega od tej zza granicy.
    Nie jest żadną tajemnicą, że to właśnie ona najbardziej się dla mnie liczy.
    Krasicki, Mickiewicz, Słowacki, nieraz już w swe twórczości porwali mnie macki.
    W szkole Ich dzieła czytałem, bo musiałem.
    Po szkole, choć to może dziwne w twórczości polskich piewców słowa zwyczajnie się zakochałem.
    I z całą pewnością już tylko stwierdzam, że po każdej kolejnej pozycji jakiegoś polskiego autora, w miłości swej do polskiej literatury, tylko się dodatkowo utwierdzam. :)
    Jeśli zaś rzecz tycz się przekonania do podobnego pojmowania literatury wychodzącej spod pióra polskich pisarzy, to argumentów na poparcie wskazać mogę przynajmniej kilka.
    1. Wspieramy polskie wydawnictwa oraz polską kulturę.
    2. Czytając książki polskich pisarzy wzbogacamy swoje słownictwo o zwroty,których wcześniej nie było nam dane poznać.
    3. W pewnym stopniu wykazujemy się wręcz przywiązaniem do kraju ojczystego. Nie zamierzam krytykować osób czytających pisarzy zagranicznych, jednak wybierając w księgarniach książki Polaków pokazujemy, że cenimy to co polskie.
    4. Warto czytać polską literaturę, bo nie dość że nie musimy czekać na tłumaczenie książek z języka obcego na polski, to jeszcze bez większych problemów możemy zyskać sympatyczne wpisy od autorów. :)
    5. Czytając dzieła rodaków możemy sprawić, że Ich twórczość spod strzech zawędrować może na drugi koniec świata. Dziś bowiem nie jest niczym niezwykłym tłumaczenie polskiego pisarza na inny niż polski język, a to niezwykle ważne i pozwala kształtować bardzo pozytywny obraz Polski i polskiej literatury w oczach mieszkańców innych krajów. Tego, że mamy czym chwalić się przed światem w tej dziedzinie, jestem pewien.

    Życzę wszystkim powodzenia w konkursie. Wiem, wiem gram o książkę raczej kobiecą, jednak jeśli wygram stanie się ona prezentem dla pewnej kobiety właśnie. :)
    Marcin Kannenberg

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka warta wygrania :)

    A Ciebie kochana zapraszam na nominację jaką masz u mnie ;)

    http://czytaninka.blogspot.fr/2016/07/zalotny-tag-ksiazkowy.html

    OdpowiedzUsuń