środa, 26 października 2016

Dorota Frątczak – "Wiązanka wierszyków dla dziewczynek i chłopczyków"



Tytuł: "Wiązanka wierszyków dla dziewczynek i chłopczyków"
Autor: Dorota Frątczak
Wydawnictwo Literackie Białe Pióro
Rok wydania: 2016
Stron: 159



"Drogie Dziewczynki! Drodzy Chłopcy!
Świat wierszyków nie jest wam obcy
więc zapraszam Was do podróży
(która nie będzie się Wam dłużyć)
po stronicach tejże książeczki,
gdzie mieszczą się liczne bajeczki.[...]"


Moje wrażenia:



Uwielbiam niekiedy przenieść się w świat dzieciństwa, oderwać się od codzienności, powspominać bajki, które rodzice mi czytali. Książki, które później czytałam sobie sama. Jeszcze kilkanaście lat temu czytałam bajki i wierszyki córce. Córka podrosła, pamięć o bajkach pozostała. Teraz pozostaje mi czekać na wnuki, aby u nich zaszczepić miłość do czytania.
Możliwość przeczytania wierszyków pani Doroty uzmysłowiła mi coś jeszcze, w każdym z nas, nieważne, w jakim jesteśmy wieku, drzemie dziecko. Postanowiłam więc, że teraz od czasu do czasu sięgnę również po literaturę dziecięcą. Mam nadzieję, że skorzystacie z tych poleceń.

Pani Dorota Frątczak napisała wierszyki dla dzieci, które uchodzą za bardzo wymagającą grupę odbiorców. Udało jej się to znakomicie. Dzieci na pewno chętnie sięgną po książeczkę, aby ją przeczytać lub posłuchają jak inni im czytają. Jest to niezwykle ciekawa książka, bardzo dźwięczna i rymowana, z ciekawymi bohaterami, którzy mają swoje przygody. Poprzez ich przeżycia i doświadczenia dzieci również się czegoś nauczą.

W wierszykach spotkacie się z dzielnymi, pomysłowymi, wyjątkowymi i wesołymi dziećmi. Będziecie mieć przyjemność poznać m.in. pracusia Jacusia, Karolka, Henia utracjusza, czy psotnego Irka.




Oprócz tego w "Wiązance wierszyków dla dziewczynek i chłopczyków" nasi milusińscy poznają legendy i ciekawostki związane z różnymi miejscami w Polsce jak np. o Świeciu, Pile, Chalinie, czy Koninie.

Świecie

Czy wy wiecie, czy nie wiecie,
że jest na tym cudnym świecie
miasto, które zwie się Świecie
i że w Polsce je znajdziecie – 
właśnie w Polsce, w naszym kraju,
 w którym żyje się jak w raju?
[...]


Tutaj również znajdziecie historyjki o zwierzętach. Osobiście bardzo spodobał mi się wierszyk o kocurze Rudziku, ponieważ sama posiadam takiego kocurka, rudego Mariana.

Kocur Rudzik

W pewnej wiosce, nie w miasteczku, 
a dokładnie na Zapiecku,
u poczciwych, starych ludzi
mieszkał sobie kocur Rudzik.

Rudzik rude miał futerko, 
chętnie patrzył więc w lusterko.
Pękał z dumy, że jest rudy
i do tego zgrabny, chudy.

[...]


Jak więc sami widzicie, wiele pięknych wierszy znajdziecie w tej książeczce. Czytając, na pewno nie będziecie się nudzić. Mam dla Was jeszcze jedną niespodziankę, uszykujcie dzieciom kredki do kolorowania, bowiem już w trakcie czytania i obrazki znajdziecie do kolorowania.






I co Wy na to? Przeczytacie i pokolorujecie z dziećmi?

Z całego serca Wam polecam! Sięgnijcie po "Wiązankę wierszyków dla dziewczynek i chłopczyków". Czas mile z pociechami spędzicie i żałować go nie będziecie.





Za możliwość przeczytania i zrecenzowania dziękuję autorce pani Dorocie Frątczak.





Książka bierze udział w wyzwaniu:
Dziecięce poczytania, Olimpiada czytelnicza



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz