środa, 16 listopada 2016

Monika Jagodzińska – "Cykl"


Tytuł: "Cykl"
Autor: Monika Jagodzińska
Wydawnictwo: Psychoskok
Rok wydania: 2016
Stron: 128



Moje wrażenia:


Kiedy książka trafiła w moje ręce, moją uwagę zwróciła okładka, piękna w swej prostocie, a zarazem intrygująca. Do tego prolog, zapowiadający, z czym przyjdzie mi się zmierzyć, o czym będę czytać. Wszystko razem wzięte zapowiadało ciekawą lekturę na wieczór. Czy tak było? Za chwilkę się dowiecie.

Czy nie macie niekiedy wrażenia, że ktoś nad Wami czuwa? Opiekuje się Wami? Przestrzega przed złem? Czy wierzycie w Waszego Anioła Stróża? Czy czujecie jego obecność?
Książka "Cykl" Wam ich ukaże. Spotkacie w niej całe zastępy anielskie, które schodzą na ziemię wraz z nowym rokiem, aby strzec ludzi i zasłużyć tym samym na miano ludzkiego Anioła Stróża.

"... Rodzimy się co roku, w noc sylwestrową, po to, aby ich bronić. Aby im pomagać. Aby z nimi być, gdy tego potrzebują. Gdy NAS potrzebują, choć o tym nie wiedzą..."

Młoda, debiutująca autorka, podzieliła swą książkę na dwanaście miesięcy. Każdy miesiąc to inna historia, inny człowiek i inny problem, z którym zmierzyć się musi anielskie stworzenie. Stoją przed nimi trudne zadania. Muszą zmierzyć się z depresją, z okaleczaniem, nieszczęśliwą miłością, okrucieństwem innych, z niezrozumieniem przez rodzinę, a to tylko przedsmak tego, co ich czeka. Muszą być czujni, aby wychwycić najmniejszy szczegół zwiastujący tragedię. W książce nie poznamy ich imion, ale poczujemy, jak ważną odgrywają rolę, jak umiejętnie stawiają drugiego człowieka na drodze tego zagubionego. Jak dodają otuchy i radości. Czy uda im się pomóc każdemu zagubionemu, cierpiącemu człowiekowi? Czy w ciągu roku zapracują na miano Anioła Stróża? Czy zdołają wszystkim pomóc? Ja znam już odpowiedzi, a Wy przekonacie się o tym sami, jeśli tylko sięgnięcie po książkę.

"Cykl" to książka godna polecenia. Przeczytałam ją w jeden wieczór. Warto się zatrzymać i troszkę podumać nad tym wszystkim. Posłuchać głosu swego serca, otworzyć się na drugiego człowieka. Może to właśnie Wasz Anioł, kieruje Wami, podszeptuje, że ktoś potrzebuje Waszej pomocy. Warto zastanowić się nad swoim życiem. Książka ta, na pewno zmusi Was do refleksji o życiu, otworzy oczy na otaczający świat i Aniołów. Polecam!




Za możliwość przeczytania i zrecenzowania dziękuję autorce, pani Monice Jagodzińskiej.





Książka bierze udział w wyzwaniu:
Dziecięce poczytania, Olimpiada czytelnicza, Zaczytajmy się

3 komentarze:

  1. Książka interesująca. Pierwszy raz spotykam się z twórczością autorki. Może po nią sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki :) Nawet niedawno myślałam, aby po nią sięgnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się podobała :) Przeczytaj i daj znać, czy Tobie też.
      Pozdrawiam

      Usuń